Sri
Vasantha Sai
Prawa
autorskie 2013 r. Sri Vasantha Sai Books and Publication Trust
Rozdział
1
POKUTA
VISWAMITRY
8
lipiec 2013 r. Medytacja poranna
Vasantha:
Swami, nie jestem w stanie nawet napisać wiersza. Dlaczego?
Swami:
Cokolwiek widzisz, robisz z tego pieśni. Cokolwiek słyszysz,
zaczynasz o tym śpiewać. Jest to twoja osobista radość. Teraz
piszesz artykuły o świadomości, aby obudzić świat. Z tego powodu
pisujesz na ważne tematy, zatem wiersze nie pojawiają się.
Vasantha:
Kiedy przybędziesz? Pokaż mi ścieżkę albo powiedz coś.
Swami:
Chodź, pójdźmy do Swargi.
(Przybywa
Viswamitra...)
Swami:
Swami, powiesz coś o tym, co widziałeś?
Viswamitra:
Kiedyś, gdy szedłem, podszedł rybak i pokłonił mi się, pytając:
„Proszę, obdarz mnie mądrością.” Pobłogosławiłem go.
Następnie poszedłem jeszcze trochę dalej. Podeszła dziewczyna.
Ona również się pokłoniła i poprosiła: „Mahariszi, proszę,
obdarz mnie mądrością.” Pobłogosławiłem ją. Znowu poszedłem
dalej. Podeszło dziecko, które niosło lalkę Kryszna. Dziewczynka
pokłoniła mi się i poprosiła: „Swami, chcę poślubić
Krysznę.” Zdziwiłem się: „Rybak, który nie potrafił pisać
ani czytać, poprosił o mądrość, dziewczyna też poprosiła o
mądrość, a mała dziewczynka poprosiła o zaślubiny.
Kontemplowałem. Okiem mądrości uświadomiłem sobie, że tym
dzieckiem jest Szakthi Boga.”
(Viswamitra
następnie pokłonił się Swamiemu i znikł.)
Swami:
Słyszałaś, co on powiedział?
Vasantha:
Swami, kiedy go widziałam?
Swami:
Może w snach.
Koniec
medytacji
Teraz
przyjrzyjmy się temu. Dlaczego Swami mówi o tym, że Viswamitra
spotkał trzy osoby? Najpierw zobaczył rybaka. Rybak, nie umiejący
pisać ani czytać, poprosił o mądrość. Viswamitra dziwi się
temu. Rybak otrzymał mądrość wskutek błogosławieństwa mędrca.
Znowu gdy szedł, podeszła do niego dziewczyna, pokłoniła się i
poprosiła o mądrość. Był on bardzo szczęśliwy i pobłogosławił
dziewczynę. Nawet starsze osoby nigdy nie proszą o mądrość. Gdy
widzą risziego albo świętego, proszą: „Mój syn musi się
ożenić” albo „Daj dziecko mojej córce.” W taki sposób
proszą o łaski. To, że dziewczyna poprosiła o mądrość,
zdziwiło go. Następnie pięcioletnia dziewczynka, trzymająca lalkę
Kryszna, kłania się risziemu i prosi o błogosławieństwo. Mówi:
„Chcę poślubić Krysznę.” Dlaczego to dziecko pragnęło
zaślubin? Zastanawiał się on w ten sposób. Zazwyczaj dzieci
proszą o coś do zabawy – o lalki lub zabawki. One nie wiedzą o
mądrości ani o ślubie. Poprzez oko mądrości dowiedział się o
Szakthi Boga.
8
lipiec 2013 r. Medytacja wieczorna
Vasantha:
Swami, dlaczego Viswamitra mówił w ten sposób?
Swami:
On zawsze obdarzał nas szczególną miłością. Jest on
przyjacielem Kosmosu. Poświęcił życie Mantrze Gayatri. Ty jesteś
Vishwa Matha. On przyczynił się do zaślubin Ramy. Podobnie on
pomógł nam w naszych zaślubinach.
Koniec
medytacji
Teraz
spójrzmy na to. Swami powiedział: „Viswamitra obdarza nas
szczególną miłością. Poświęcił życie dla dobra świata,
przynosząc ludzkości Mantrę Gayatri. Dlatego stał się on
Viswamitrą.
Pragnę,
aby cały świat urodził się mnie. Staję się Vishwa Matha.
Wcześniej Viswamitra odegrał istotną rolę w doprowadzeniu do
zaślubin Pana Ramy. Rama udał się, aby ochraniać yagnię, którą
odprawiał Viswamitra. Następnie Viswamitra zabrał Go do Mithili.
Początkowo Rama odmówił, tłumacząc: „Ojciec pozwolił mi
przybyć do ciebie, jak wobec tego mogę udać się do Mithili?”
Viswamitra powiedział: „Musisz być posłuszny wobec tego, co
mówię i tego, gdzie się udaję, jest to twój obowiązek.”
Następnie zabrał Go do Mithili, gdzie sprawił, że Rama złamał
łuk Sziwy.
Po
czym rozpoczęły się przygotowania do zaślubin Ramy i Sity.
Viswamitra przywiódł Szakthi i Awatara dla zadania awatarycznego. W
taki sam sposób wiedział, gdy byłam małą, pięcioletnią
dziewczynką, że jestem Szakthi Boga. Stąd też dał on swe
błogosławieństwo dla zaślubin. Miał on ogromne pragnienie, aby
zadanie awataryczne zakończyło się zwycięstwem i obdarzyło świat
pomyślnością. Miał on wielkie zainteresowanie i zapał. Swami
napisał Kausika
na dużym kawałku kartki. Pomyśleliśmy, że prosi On nas, abyśmy
zobaczyli Nadi (Liście Palmowe – tłum.). Dopiero teraz mówi On
to wszystko.
9
lipiec 2013 r. Medytacja poranna
Vasantha:
Swami, powiedziałeś, aby nie myśleć o przeszłości ani
przyszłości. Aby tylko myśleć o teraźniejszości. Wcześniej
bardzo wiele radości doświadczyłam. W przyszłości będę żyć z
Tobą.
Swami:
Przedtem również cierpiałaś z powodu karmy świata.
Vasantha:
Jeśli nawet cierpiałam, byłeś tu. W przyszłości będę żyć z
Tobą. Ale teraz nie ma Ciebie tu, zatem cierpię.
Swami:
Poczynając od pierwszej książki, zawsze byłam pokonywany przez
Ciebie.
Vasantha:
Swami, powiedz teraz coś o Viswamitrze.
Swami:
Powiedział, że da tobie całą moc swojej pokuty. Gdy byłaś
dzieckiem, pobłogosławił ciebie w związku z zaślubinami.
Vasantha:
Swami, on stworzył oddzielne niebo dla Trishanku. Tak ogromną moc
miał, prawda Swami?
Swami:
Podobnie jak ty, on wykorzystał swoją moc dla dobra innych.
Vasantha:
Swami, dlaczego dałeś kartkę? Czy dlatego, aby napisać o
Viswamitrze? Kiedy zapytałam, czy było to po to, aby zobaczyć
Nadi, powiedziałeś, że tak.
Swami:
Chwileczkę, chwileczkę, mówię ci i proszę, abyś napisała o
nim.
Vasantha:
Wskutek mocy Viswamitry moja głowa zostanie wyleczona. Przedtem
powiedziałam, że nie chcę. Teraz nie mogę tego znieść. Całe
moje ciało jest pełne czarnych plam.
Swami:
Nic nie będzie miało na ciebie wpływu; mogą być lekarstwa. Kiedy
jednak mija data ważności, lekarstwo nie działa. Traci swoją moc.
W taki sam sposób nic nie będzie miało wpływu na ciebie.
Viswamitra jest jak twój ojciec. Usunął on ból dziecka. W tamtym
czasie jego ciało płonęło jak ogień. Teraz on da lekarstwo na
twoje ciało agni.
Vasantha:
Swami, jestem bardzo szczęśliwa. Teraz napiszę.
Swami:
Pisz. Dobrze wyjdzie. On związany jest z naszym życiem. Kiedy
Szakthi powiedziała, on zapalił lampę, używając swego ciała
jako knota. Stąd też jego ciało paliło się jak ogień. W taki
sam sposób ty sprawujesz pokutę, aby mnie osiągnąć.
Koniec
medytacji
Teraz
przyjrzyjmy się temu. Wcześniej pytałam, czy powinniśmy zobaczyć
Nadi Viswamitry. Swami powiedział, że tak. Nie napisałam o tym.
Trzykrotnie próbowaliśmy pojechać, aby zobaczyć Nadi Viswamitry,
ale nie mogliśmy tego zrobić. Dopiero potem Swami poprosił mnie,
abym napisała o nim. Wcześniej napisałam o nim w książce „Podróż
z Sai”. W książce tej Viswamitra powiedział mi, że może mnie
wyleczyć. Jednak odmówiłam. Nie chcę być wyleczona wskutek mocy
jego pokuty. Ponieważ nie jestem w stanie wytrzymać dłużej
cierpienia, proszę go, aby mnie wyleczył.
Dlatego
Swami pokazał, że mędrzec pobłogosławił mnie w dzieciństwie i
powiedział, że jest on jak mój ojciec. „On ciebie wyleczy.”
Zapytałam: „Dlaczego ma mnie leczyć, Swami, Ty sam powinieneś
mnie leczyć.” Ale Swami powiedział, że Bóg jest w stanie
Świadka. „On wpływa na karmę zatem Viswamitra wyleczy ciebie.”
Moje ciało, głowa pełna jest plam. Porównał On to do wygaśnięcia
daty ważności butelki lekarstwa. Po upływie określonego czasu,
lekarstwo w butelce nie będzie skuteczne. Traci ono swoją moc,
powiedział więc On, że nic nie będzie miało wpływu na mnie.
11
lipiec 2013 r. Medytacja poranna
Vasantha:
Swami, czy Viswamitra wyleczy mnie?
Swami:
Chodź, pójdźmy do nieba.
(Udajemy
się do Nieba i przybywa Viswamitra...)
Swami:
Viswamitra, co zrobisz?
Viswamitra:
Swami, w tamtym czasie matka uratowała mnie. Teraz wskutek mocy
mojej pokuty wyleczę ją. Zrezygnuję z całej mocy swojej pokuty.
Swami:
Tego nie można zrobić całą mocą twojej pokuty. Możesz stwarzać
niebo, ale jest to karma świata. Z tego powodu oboje musimy
cierpieć.
Viswamitra:
Swami, proszę daj mi jeden udział.
Swami:
Wskutek swojej pokuty zawołałeś agni tamtego dnia. W ten sam
sposób, ty zabierzesz agni z jej głowy i ciała. Następnie
pojedziesz do Haridwaru, pod wodę i będziesz sprawować pokutę.
Vasantha:
Co to jest, Swami? Viswamitra dzieli z nami cierpienie.
Swami:
Tak, on dzieli z nami cierpienie.
Koniec
medytacji
Teraz
spójrzmy na to. Viswamitra powiedział, że da całą moc swojej
pokuty, ale Swami oznajmił, że to nie wyleczy cierpienia
spowodowanego karmą świata. Pokuta Viswamitry stwarza oddzielne
niebo. Jednakże nie jest możliwe (leczenie z karmy świata –
tłum.). Purnam zstępuje jako Awatar. On przyjmuje wszystko na Swoje
ciało i cierpi. Jako Jego Szakthi, wzięłam wszystko na swoje ciało
i cierpię. Viswamitra pragnie dzielić to cierpienie. Wziął on
zatem całą karmę z mego ciała, siedzi pod Gangesem i będzie
sprawować pokutę.
Rozdział
2
VISWAGAYATRI
Viswamitra
śpiewał Mantrę Gayatri. Wskutek czci tej mantry dał on formę
Gayatri. Zawarł mantrę w formie, która nazywa się Gayatri. On dał
formę mantrze. Moje oddawanie czci Gayatri nie jest zawarte w jednej
formie. Swami pokazał, jak oddawanie czci przeze mnie mantrze
Trikala, mianowicie Gayatri, Savitri i Saraswathi stwarza Nową Yugę
i przynosi Nowe Stworzenie.
Oddawanie
czci kosmicznej formie Gayatri pokazane zostało w moim życiu. Moja
Vishwa Gayatri jest owocem tego oddawania czci. Tu Vishwa Gayatri
wykonuje kaamadahanę, spalając żądzę u wszystkich. Savithri
oczyszcza każde małżeństwo, a bogini Saraswathi uświęca
narodziny dzieci na świecie. Zatem Gayatri nie jest zawarta w jednej
formie. Jest ona formą Vishwa Gayatri. Tu tylko uczucia są ważne.
Oddawanie przeze mnie czci Gayatri o różnej porze dnia oczyszcza z
żądzy, oczyszcza małżeństwo i uświęca narodziny dziecka. To
uczucie bhava oraz oddawanie czci Gayatri trzy razy dziennie dokonuje
transformacji całego Uniwersum. Rano zaczynam o godzinie 4.00 i
recytuję mantrę 108 razy. Recytowałam Mantrę Gayatri, modląc się
(do Gayatrri – tłum.), aby połączyła mnie ze Swamim. W południe
recytowałam Mantrę Gayatri 108 razy, modląc się do Matha
Savithri, aby połączyła mnie ze Swamim. Po południu o godzinie
16.00 znowu recytowałam Mantrę Gayatri, uświęcająca wszystkie
małżeństwa. Dewi Gayatri wypaliła żądzę, pragnienia. Dewi
Savithri uświęciła małżeństwa, a Dewi Saraswathi daje mądrość
dzieciom. Viswamitra był wielkim królem, jednak zapragnął stać
się riszim. Sprawował surową pokutę.
2
wrzesień 2010 r. Medytacja
Vasantha:
Swami, co napisać?
Swami:
Dla dobra świata poświęciłaś siebie w ogniu. Dlatego znana
jesteś jako Viswamatha. Viswamitra ofiarował siebie dla dobra
świata i znany jest jako Viswamitra. Podobnie człowiek musi się
poświęcić dla dobra świata. Viswamitra sprawował pokutę,
poświęcając życie Mantrze Gayatri.
Koniec
medytacji
Dla
wyzwolenia świata byłam bliska tego, aby ofiarować siebie i rzucić
się w Agni, jednak powstrzymali mnie. Dla dobra świata człowiek
musi się poświęcić do tego stopnia, aby otrzymać imię
Viswamatha lub Viswamitra.
Gayatri Savithri Sarasvathi |
1. Stworzenie ukazuje się na
Małżeństwa zawierane są Rodzą się dzieci żądzy
bazie żądzy
na bazie żądzy i
ignorancji
To zdarzyło się we wszystkich trzech yugach
2. Teraz jest
Stworzenie Boga
Gayatri spala żądzę
Małżeństwa oparte są na Rodzą się
Sathyi i Premie. Sathya wchodzi 'dzieci mądrości'
we wszystkich mężczyzn a Prema
wchodzi we wszystkie kobiety
Jest
to Sathya Yuga. Urodziła się z Adi Mulam i Mula Prakrithi
|
Teraz
przyjrzyjmy się Viswamitrze. Był on królem, ale pragnął stać
się mędrcem. Sprawował surową pokutę, śpiewając imiona Pana
Sziwy. Siedział w jednym miejscu przez długi czas. W tym czasie
jego ciało było ranione przez kolczaste krzewy, rosnące wokół
niego. Krew, która płynęła, spadała na boskie stopy Pana Sziwy w
Kailash. Zobaczyła to bogini Parvathi i zapytała. Sziwa
odpowiedział: „Viswamitra sprawuje pokutę, aby stać się Brahma
Riszi, jednak jego umysł jeszcze nie dojrzał. Szakthi,
ucieleśnienie miłosierdzia, współczuła i poszła go zobaczyć.
Parvathi wówczas powiedziała: „W Świątyni Ekambareswar jest
lampa z pięcioma twarzami. Do tej pory nikt jej nie zapalił. Pójdź
i zapal ją. Tylko matka może przyjść i usłyszeć płacz swego
dziecka. Dlatego pobiegłam do niego. Viswamitra zrobił to, co mu
powiedziano.
Po
przybyciu on zauważył, że lampa była bardzo wysoko i ochraniało
ją pięciu żołnierzy Sziwy. Pilnowali oni lampy, nie pozwalając,
by ktokolwiek ją zapalił. Każdy z żołnierzy miał długi kij.
Wykorzystując moc swojej pokuty, Viswamitra usiadł na lampie. W
tym momencie żołnierze Sziwy zniknęli. Ponieważ nie było knota
ani oliwy, Viswamitra modlił się do Agni Dewy. Następnie Agni Dewa
przybył, a on powiedział spal moje ciało i zapal lampę o pięciu
twarzach. Agni Dewa zrobił to, co mu powiedziano i ciało Viswamitry
spłonęło. Pan Sziwa i Bogini Parvathi pośpieszyli ku niemu. Sziwa
zawołał: „Viswamitra, wstań i podejdź.” Viswamitra powrócił
do życia. Całe jego ciało było spalone. Następnie podszedł on i
pokłonił się im, śpiewając Mantrę Gayatri. Pan Sziwa
powiedział: „Nie zapaliłeś lampy mocą pokuty. Zamiast tego
poświęciłeś swoje życie. Od dziś będziesz znany jako Brahma
Riszi. Rzekłszy to, Sziwa i Parvathi zniknęli.
3
luty 2007 r. Medytacja poranna
Vasantha:
Swami, pisałam o Gayatri. Viswamitra spalił się na lampie o
pięciu twarzach, poświęcając siebie.
Swami:
Ty wykonałaś Panchaagni Tapas. To jest to samo. Dla wyzwolenia
świata przemieniłaś swoje ciało w jyothi. Porównaj Viswamitrę
do siebie i napisz.
Vasantha:
Teraz rozumiem, Swami. Teraz rozumiem, co napisałeś na sari. Teraz
rozumiem znaczenie shaheed.
Swami:
Jest to prawidłowe. Poświęciłaś wszystko dla dobra świata.
Koniec
medytacji
Wykonałam
Panchaagni Tapas przy dwóch okazjach. Swami powiedział mi, abym
wycięła Jego formę, ale nie byłam w stanie tego zrobić. W tym
celu wykonałam Panchaagni Tapas. Siedziałam pośrodku czterech
yagna kund w palącym słońcu. Swami powiedział mi, abym porównała
to z zapalaniem lampy o pięciu twarzach przez Viswamitrę. Swami
istnieje nie tylko w obecnej formie, lecz całe stworzenie jest Jego
formą. Wykonałam Panchaagni, aby urzeczywistnić tę prawdę. Jest
to pierwsza pokuta, którą sprawowałam na rzecz wyzwolenia świata.
Kiedy wykonywałam Panchaagni Tapas po raz drugi, Swami powiedział,
że w Kasi nad Gangesem bogini Parvathi zabiera odchodzące dusze do
Pana Sziwy. Następnie On szepcze im do ucha mantrę, obdarzając
wyzwoleniem. „Jednakże teraz dzięki tobie człowiek osiąga
Mukthi przed śmiercią, będąc jeszcze w ciele. Ty przyprowadzasz
do Mnie wszystkie jeevas, które są na ścieżce Mukthi. Dlatego
jesteś 'Współczesną Parvathi'. Poświęciłam wszystko dla Boga,
dla wyzwolenia świata i przemieniłam swoje ciało w jyothi. Jest to
dhyo yo nah
prachodhayat.
Intelekt w nas jest światłem całego Kosmosu. Powinniśmy podsycać
to światło sprawiając, że będzie bardziej jaśniało.
Musi
to robić każda osoba. Musimy zapalić światło lampy mądrości i
usunąć ciemność ignorancji. Jest to Sathya Yuga. Dla tej sadhany
przemieniłam swoje ciało w jyothi; jest to Sathya Yuga. W dniu 15.
lutego 2007 r. pojechaliśmy do Puttaparthi na obchody Shivarathri. W
tym czasie aszramici kupili sari dla mnie. Położyłam sari na
padukach Swamiego dla błogosławieństwa. Na sari Swami napisał
shaheed w języku hindi. Shaheed oznacza tego, kto ponosi śmierć
odważnie, poświęcając siebie dla dobra kraju lub obranego przez
siebie celu. Dlaczego Swami napisał w ten sposób? Nie mogłam
zrozumieć. Dopiero gdy zaczęłam pisać, zrozumiałam. Dlatego
Swami napisał to z okazji Shivarathri. Sarvatho
znaczy Atma, Prawda w nas. Jest to świadomość, która przebywa w
głębinach naszego umysłu. Jest to duchowe słońce. Kiedy sadhaka
całkowicie podporządkowuje się, stale wzrasta jego świadomość.
Rozprzestrzenia się ona w całym stworzeniu.
Bhoo
loka
– Karma i działanie, które wykonujemy, powinno
być oparte na
dharmie. Czyny wykonywane są ciałem.
Bhuvar
loka
– Stosowanie w praktyce wyższych myśli.
Suvah
loka
– Kierujemy wszystkie nasze myśli ku Bogu,
wówczas
uzyskujemy stan błogości.
Swami dał
wydrukowany list.
„Och,
Sai, czyniący cuda. Pełna szacunku modlitwa do Ciebie.”
Tak
się list zaczynał. List ten napisał Mędrzec Viswamitra. Mówi on,
że jego umysł musi zawsze myśleć o Nim. Jego usta zawsze
śpiewają Jego imiona. Dlaczego nazwał on Go - „Och Sai, czyniący
cuda”? On widział cuda, które robiła Nandini (radosny;
w hinduskiej mitologii oznacza krowę, która spełnia życzenia;
również inna nazwa Ganges lub bogini Durga – tłum.) w Aszramie
Vashisty. Nandini obdarzyła Vashistę i jego wojsko obfitą ucztą.
Gdy Viswamitra ujrzał Nandini, chciał zabrać ją ze sobą. Jednak
Vashista odmówił. Viswamitra ze swoim wojskiem usiłował porwać
Nandini. Ale z Nandini zaczęli wyłaniać się żołnierze i
rozpoczęli walczyć z żołnierzami Viswamitry. Następnie z laski
Vashisty wyłonił się ogień. Gdy Viswamitra to zobaczył, zaczął
sprawować pokutę, aby stać się riszim. Wszystkie cuda dzieją się
wskutek mocy człowieka. Viswamitra uświadomił to sobie. Potem
wskutek mocy jego pokuty świat otrzymał Mantrę Gayatri. Viswamitra
był nawet w stanie stworzyć nowe Niebo. Modli się, aby zawsze
myśleć o Swamim i recytować Jego imię.
Ludzie myślą, że
Swami jest tym, który czyni cuda, zatem Viswamitra nazwał Go „Sai,
czyniący cuda”. Viswamitra pokazuje mentalność człowieka. Kiedy
mówimy o tym najpotężniejszym Awatarze, ludzie czują, że jest On
tym, który czyni cuda. Ale On nie przybył tu, aby czynić cuda
takie, jak materializowanie vibuthi i kumkum, ale po to, aby
ochraniać wszystkich przed niebezpieczeństwem. Ktokolwiek i
gdziekolwiek na świecie woła, Swami wyrusza, aby dopomóc. Jest to
jednak zaledwie kropla w Jego Oceanie Współczucia. Wyzwolenie
świata jest zaledwie kroplą. Dokonanie transformacji Kali Yugi jest
tylko kroplą. Jednak ludzie myślą, że jest On tym, który czyni
cuda. Niepokojąc się tym Viswamitra również nazywa Go tym, który
czyni cuda.
On nie jest tym,
który czyni cuda, jest On tym, który stwarza Awatarów. On stwarza
Awatarów. On przemienia każdego człowieka w Boga. On dokonuje
transformacji każdej jeevy (czyt. dżiwy, duszy indywidualnej –
tłum.) na świecie sprawiając, że staje się Sziwą. Kontemplujcie
nad Jego chwałą. Uzyskajcie świadomość w obecnym czasie. Nawet
wielcy riszi nie są w stanie dojrzeć Jego chwały. Skąd wobec tego
mogą wiedzieć o tym zwykli ludzie? W moim domu ukazało się
vibuthi. W twoim domu ukazuje się kumkum, ale jaki jest pożytek?
Dokonaj własnej transformacji. To jest największy cud. Jeżeli
pojawia się vibuthi i kumkum, zastanów się: „na ile jestem
godzien?” Myśląc w ten sposób, dokonujesz własnej
transformacji.
W Nadi Kausika
riszi mówią, że moje Prema jest wyjątkowa. Zapytałam o to
Swamiego. Następnie Swami posłał Garudę, aby przyniósł Kausikę.
Gdy przybył Kausika, Swami zapytał, czym jest wyjątkowa Prema.
Kausika:
Bhagavanie, ujrzałem punkt z odległości. Jeżeli jestem w
błędzie, proszę wybacz mi. Nie jestem w stanie wyjaśnić. Ty
jesteś podstawą, adhar
Premy.
Swami:
Och, Kausika, ty jesteś przyjacielem Kosmosu, w przeciwnym razie
nie byłbyś w stanie dojrzeć tego punktu. Ten punkt i Brahma są
tym samym. Nie jesteś w stanie wyjaśnić.
Koniec
medytacji
Swami widzi mnie i
mówi: „Och, mój skarbie Premy, Ja jestem podstawą twojej Premy.
Adhar, Adhyea, Awatar, Achar, Ja jestem wszystkim. Ja, który w
rzeczywistości jestem fundamentem Premy, powinienem wziąć tysiące
narodzin, aby wiedzieć. Zrobimy jedną rzecz: daj wszelką swoją
Premę Mnie, w weź do siebie Moją Sathyę. Ja przybędę jako Prema
Sai. Ja doświadczę poprzez twoją Premę. Dopiero wtedy będę mógł
wyjaśnić. Rozprzestrzeniam się w całym Uniwersum jako Prema.
Wchodzę w każdego i doświadczam. Kausika mówi prawidłowo, jest
to Prema wyjątkowa. Nie możemy podać imienia. Ta Prema nie ma
początku ani końca.”
„Pytasz:
Czym
jest wyjątkowość Premy twojej?
Jest
to Prema ponad opisem
Gdyby
ktoś usiłował opisać
Nie
byłby w stanie poznać
Gdyby
zechciał poznać,
Nie
byłby w stanie opisać.
Gdybyś
nazwał ją Prema jyothi
Byłaby
ona formą.
Gdybyś
nazwał ją Premą Oceanem,
Istniałby
brzeg.
Gdybyś
nazwał ją Premą Przestrzenią,
Istniałoby
imię.
Jak
ją opisać?
Co
ujrzał Mędrzec Kausika?
Co
on pojął?
Jak
on nazwał ją?
Garuda!
Ty przynieś Kausikę
(Garuda
przynosi Kausikę/Viswamitrę...)
Kausika!
Czym jest wyjątkowość jej Premy?
Kausika
powiada:
„Panie,
z odległości ujrzałem mały punkt.”
Proszę
wybacz mi, o Panie,
Jeżeli
mylę się,
Nie
jestem w stanie opisać słowami.
Dlatego
powiedziałem, że wyjątkowa jest.
Tyś
jest Adhar, podstawą Premy.”
Swami
powiada:
„Gdybyś
nie był przyjacielem wszystkich, Viswamitra,
Nawet
tego punktu byś nie dojrzał.
A
skoro jesteś Viswamitrą, ujrzałeś punkt.
Punkt
i Brama tym samym są,
Nikt
nie jest w stanie opisać.
Powiedz
światu o punkcie, który ujrzałeś...”
Swami
potem mówi mnie:
„Mój
skarbie Premy,
Czy
widziałaś?
Jam
jest Adhar Premy twej.
Wszystko
Premą jest.
Jam
jest Adhar,
Powinienem
narodzić się tysiąc razy, aby wiedzieć?
Możemy
uczynić jedną rzecz
Daj
swoją Premę Mnie
Weź
Moją Sathyę
Przybędę
jako Prema Sai
I
doświadczę Premy twej
Dopiero
mogę wyjaśnić.
Rozprzestrzenię
się w całym Uniwersum jako Prema
Wejdę
w każdego i we wszystko, aby doświadczyć
Wtenczas
powiem, co to jest.
Kausika
powiedział prawidłowo: 'Wyjątkowa'
Jest
to Prema wyjątkowa, której nazwać się nie da
Jest
to Prema bez głowy i palca u nogi
Jest
to Prema bez początku i końca.”
^^^
Mimo iż
Viswamitra jest przyjacielem Uniwersum, był on w stanie dojrzeć
moją Premę jak odległy punkt. To powiedział Swami. W przeciwnym
razie nie byłoby szansy, aby się dowiedzieć. Moja Prema jest
wyjątkowa. Napisałam o tym w książce „Brilliance of a Million
Suns.” („Światłość miliona Słońc” - tłum.). Swami
powiada, że aby mógł On dojrzeć moją Premę, musi narodzić się
tysiąc razy. Jeżeli tak jest, kto jest w stanie dokonać pomiaru
mojej Premy?
Dlatego Swami
opuścił Swoje ciało. Następnie przybył w formie uczuć wskutek
mojej Premy i przebywał tu. Tu przyjął On formę fizyczną i udał
się do Haridwar oraz Szimli. Potem przybył do Puttaparthi w ciele
niewidzialnym. Następnie On przybył tu ponownie. Jest tak, ponieważ
daję Mu swoją Premę. Swami rozprzestrzenia się w całym Uniwersum
jako Prema. On wchodzi w każdego i we wszystko w stworzeniu i
doświadcza mojej Prenmy. Dopiero wtedy będzie On mógł powiedzieć
o mojej Premie. Tylko dlatego zstąpił ten najpotężniejszy Awatar.
Swami zabierze wszystkich ku Prawdzie i Mukthi. Karma świata jest w
moim ciele jak ogień.
Ponieważ
Viswamitra również nie może tego znieść, Swami poprosił go, aby
pokutował pod wodami Gangesu. Nie wiem, jak to się dzieje, że on
siedzi pod płynącą Ganges i sprawuje pokutę. W 2010 r. Viswamitra
chciał dać mi moc swojej pokuty, ale odmówiłam. Powiedziałam, że
nie chcę, aby on mnie wyleczył. Swami wie, że jestem nieugięta w
tej kwestii, dlatego powiedział, że Viswamitra ujrzał mnie jako
pięcioletnią dziewczynkę. Powiedział On teraz, że ponieważ jest
on jak mój ojciec, pomoże mi i usunie cierpienie. On dzieli się
cierpieniem Swamiego i moim.
11
lipiec 2013 r. Medytacja w południe
Vasantha:
Dałam Vaishnavi sari, o którym mówiłeś.
Swami:
Dobrze, miej na sobie dowolne sari z jedwabiu z Kanchipuram na Guru
Purnima.
Vasantha:
Swami, wszystko co powiedziałeś o Viswamitrze, brzmi jak opowieść.
Swami:
Wszystko jest prawdą. On pokutuje dla ciebie. Jest on Moim ukochanym
przyjacielem.
Koniec
medytacji
Teraz przyjrzyjmy
się temu. Swami poprosił mnie, abym ubrała sari, które zostało
położone w świątyni Ekambareswar dla błogosławieństwa. W tej
świątyni Viswamitra zapalił wielką lampę. Przed kilkoma dniami
do Aszramu przyjechała dziewczyna z Chin z sari, które kupiła w
Kanchipuram. Potem położyła sari w świątyni Ekambareswarar
Kamachi i przywiozła je tu. Sari kosztowało 10 000 rupii. Nie
ubrałam go. Nigdy nie noszę drogich sari. Potem dałam to sari
Vaishnavi na jej ślub. Zapomniałam o tym wszystkim i szukaliśmy
tego sari tutaj. To w świątyni w Ekambareswarar Viswamitra wspiął
się na dużą lampę i zapalił swoje ciało jak knot. Swami
poprosił mnie, abym ubrała wspomniane sari w dniu Guru Purnima.
Sari, które przyszło do mnie przed sześcioma laty, nie ma już
tutaj. W tym roku Sandeep z Bangalore dał mi jedwabne sari, które
również jest z Kanchipuram. Ono jest również bardzo drogie. Gdy
zajrzeliśmy do pudełka, zobaczyliśmy, że Swami napisał:
C
M
YK
– potem był kształt krzyża.
C* było
niebieskie, M pomarańczowe, Y żółte, a K czarne. Kiedy zapytałam
Swamiego o to, powiedział On: „C oznacza Stworzenie, M Mukthi, Y
lata, a K oznacza 1 000. Będzie zatem Stworzenie Mukthi na tysiąc
lat.”
(* Creation –
stworzenie, Years – lata – tłum.)
Gdy Viswamitra
ujrzał lampę w świątyni, było tam pięciu żołnierzy,
trzymających się pięciu knotów. Ustawili się jako ochrona wokół
lampy, aby nikt nie mógł jej zapalić. Następnie wskutek mocy
swojej pokuty Viswamitra usadowił się na górze lampy, a oni
uciekli. Aby zapalić lampę, Viswamitra ofiarował swoje ciało i
życie jako knot. W taki sam sposób Kali jest zanieczyszczona przez
zło, nie ma doskonałości. Przybyłam tu, aby wszystkich obdarzyć
Mukthi. Muszę usunąć wszelkie przeszkody, które to
uniemożliwiają. Zatem wykonałam Panchaagni Tapas na tarasie domu
Kodhai, Usiadłam otoczona przez cztery yagna kund. Usiadłam
pośrodku, przy piątym ogniu. Następnie cztery osoby karmiły
samithis cztery ognie. Wszystko działo się na palącym słońcu.
Wykonaliśmy Panchaagni Tapas po raz drugi w Vadakkampatti. Tam pięć
yagna kund zapalono na dachu Sai Geethalayam (sala medytacyjna –
tłum.), a na górze było gorące słońce.
Riszi oddał swoje
życie dla dobra świata i aby dać formę Gayatri. Jest ona boginią,
która obdarza mądrością. W taki sam sposób ja usuwam ciemność
ignorancji ze świata poprzez Panchaagni Tapas, który wykonywałam.
Wskutek tego spaliłam swoje ciało , wzięłam na siebie karmę
świata i cierpię. W świątyni Ekambareswarar Viswamitra zapalił
lampę o pięciu twarzach. Ja wykonałam Panchaagni Tapas. Jedno i
drugie są sobie równe. Napisałam o tym w tym rozdziale i
powiedziałam o tym, jak wszyscy riszi dali 10% mocy swojej pokuty.
Jako dowód na to Swami pokazał na sari riszich, którzy siedzą
razem na konferencji. Ponieważ karmy świata wciąż nie można
wyczerpać, przybywa Viswamitra i dzieli nasz ból.
Rozdział
3
JEDNODNIOWA
POKUTA
11
lipiec 2013 r. Medytacja wieczorna
Vasantha:
Swami, mój Prabhu, jak Viswamitra sprawuje pokutę pod wodą?
Swami:
Chodź, pójdźmy zobaczyć.
Swami
i ja udajemy się do spokojnego miejsca w Haridwar.
Widzimy
tam Viswamitrę medytującego pod wodą. Gdy
docieramy
do niego, on wychodzi. Swami mówi: 'Jak się\
miewasz
Viswamitra?' Viswamitra odpowiada: 'Czuję się
świetnie.
Wszystko dzięki Twoim błogosławieństwom.
Nie
martw się.' Swami i ja wracamy.
Swami:
Miejsce to jest bardzo wąskie. Żaden człowiek tu nie chodzi,
zatem
może on pokutować spokojnie. Również Ganges nie płynie tu z
siłą. Jest to dobre miejsce dla niego.
Vasantha:
Rozumiem, Swami; jest to bardzo dobre i spokojne miejsce. Swami,
dziś zobaczą Nadi. Nadi musi powiedzieć, kiedy przybędziesz. Czym
są liczby, które dałeś:
POX6608?
Swami:
Dobrze. Zobaczą Nadi. Wyjdzie to dobrze. Oznacza to, że Prema jest
Purnam, wszyscy są naszymi kserokopiami, wskutek naszych 6. shad gun
wszystko staje się Purnam, jest to Vasanthamayam Vaikunta.
Vasantha:
Rozumiem Swami, napiszę.
Koniec
medytacji
Przyjrzyjmy
się temu. Ponieważ zastanawiałam się, jak Viswamitra sprawuje
pokutę pod wodą, Swami zabrał mnie do miejsca, gdzie on jest. Jest
to wąskie miejsce w pobliżu Haridwar, gdzie nikt nie chodzi.
Viswamitra jest pod wodą w zakolu rzeki, gdzie prąd nie jest silny.
Tam sprawuje pokutę. Tam Ganges nie płynie z siłą. Jest to
cudowne, spokojne miejsce. Kiedy udaliśmy się tam, Swami zapytał
go, jak się miewa. Powiedział on Swamiemu, aby się nie niepokoił
i że czuje się on dobrze. O godzinie 14.30 Yamini i ja pisałyśmy.
Przyszedł Amar i zapytał w związku z wątpliwością w tłumaczeniu
i wyjaśniłam mu. Potem na podłodze był mały pasek srebrnego
metalu, długości około jednego cala, na którym było napisane
lśniącymi literami: 'POX66O8V'.
Kiedy
zapytałam Swamiego, wyjaśnił, że w nowej Yudze Premy jest O
Purnam i wskutek jego oraz moich 6
6
Shad Gun (Boskie Cechy – tłum.) wszystko jest O
Purnam i V
8
Vaikunta zstępuje na Ziemię jako Vasanthamayam. Powiedziałam
jednak, że wszystko będzie dobrze, jeżeli najpierw Swami zstąpi!
SV i Eddy
pojechali do Bangalore, aby zobaczyć Nadi (Liście Palmowe –
tłum.). Sandeep poczynił dla nich wszystkie przygotowania. W nocy
cierpiałam bardziej i myślałam: „Dlaczego Viswamitra cierpi dla
mnie?” To pytanie stale przychodziło do mego umysłu.
12
lipiec 2013 r. Medytacja poranna
Vasantha:
Viswamitra nie powinien pokutować dla mnie, jest mi to trudno
zaakceptować. Gdy widzę, że inni cierpią dla mnie, sprawia to, że
cierpię bardziej. Zatem nie, nie!
Swami:
Dlaczego płaczesz? On nie ma trudności. Oni są w stanie
sprawować każdego rodzaju surową pokutę.
Vasantha:
Nie, nie Swami! On nie powinien cierpieć dla mnie. Jeżeli chce on
sprawować innego rodzaju pokutę, pozwól mu.
(Swami następnie
woła...)
Swami:
Viswamitra, wystarczy już tego tapasu. Ona płacze, przestań.
Viswamitra:
Nie jest to dla mnie kłopot, będę kontynuować.
Vasantha:
Nie, proszę przestań. Nie mogę tego znieść. Swami, chcę ujrzeć
Ciebie! Nie chcę niczego innego. Daj mi to.
Swami:
Na pewno przybędę. Jestem tylko dla ciebie.
Vasantha:
Nikt nie powinien cierpieć dla mnie. Przybyłam tu, aby usunąć
cierpienia i trudności wszystkich. Nie przybyłam, aby dawać
cierpienia innym.
Swami:
Nie płacz. Jak możesz dawać trudności innym?
Koniec
medytacji
Spójrzmy teraz.
Viswamitra usiadł pod wodami Gangesu i sprawował pokutę dla mnie.
Spowodowało to ogromną rozpacz we mnie. Nie jestem w stanie
patrzeć, jak inni cierpią dla mnie. Urodziłam się po to, aby
usunąć trudności u innych, a nie po to, aby dawać cierpienie. Tu
także inni pracują dla mnie, powoduje to u mnie zmartwienie. Często
mówię Eddy`emu i Yamini: „Nie gotujcie dla mnie.” Jeżeli tu
jestem taka, jak mogę znieść, aby największy Mahariszi cierpiał
za moje chorobny? Powiedziałam: „Dosyć! Jeden dzień pokuty.”
Jest to moją naturą od samych narodzin. Nie chcę mówić ani robić
niczego, co powoduje cierpienie u innych. Traktuję tu wszystkich
jednakowo i wszystkich jednakowo obdarzam miłością. Nikt nie ma
więcej ani mniej. Okazuję jednakową miłość wszystkim na świecie
w taki sam sposób. Zatem poprosiłam o wyzwolenie dla wszystkich.
Jaka jest moja
miłość? Viswamitra powiedział, że ujrzał ją jako odległy
punkt. Swami powiedział, że wymagałoby to od Niego tysiąca
narodzin, aby zrozumiał moją miłość. Tylko dlatego wchodzi On w
każdą osobę i we wszystko w stworzeniu, aby doświadczyć mojej
miłości. Nikt na tym świecie nie jest w stanie osądzić mojej
miłości. Zatem cokolwiek postanowicie w związku ze mną, nigdy nie
będzie miało na mnie wpływu.
Rozdział
4
NIE
EMBRION, TYLKO CECHY
12
lipiec 2013 r. Medytacja wieczorna
Vasantha:
Swami, wiele rzeczy dzieje się na tym świecie. Był wypadek,
Karunya nie powinien był być dotknięty. Swami, biedne dziecko
zmarło.
Swami:
Nic nie ma na niego wpływu. Na tym świecie każdego dnia umierają
tysiące. Dlaczego masz zwracać uwagę na to? Zwracaj tylko uwagę
na Mukthi Nilayam i na książki. Nie martw się niczym innym.
Vasantha:
Dobrze, Swami, czy pójdziemy gdzieś?
Swami:
Tak, pójdźmy do Swargi.
Vasantha:
Swami, powinniśmy dać coś Viswamitrze. Daj mu coś. Powiedział
on, że weźmie moje choroby i przyjmie nasze trudności. Daj coś za
to.
Swami:
Co dać?
Vasantha:
Cokolwiek, Swami.
Swami woła:
'Viswamitra!' Viswamitra przychodzi.
Viswamitra pyta:
„Wołałeś Bhagavanie?”
Swami mówi: „Ona
chce dać ci coś, czego chcesz?”
Viswamitra
odpowiada: „Dlaczego, Swami?
Nie chcę
niczego.”
Vasantha:
„Powiedziałeś, że będziesz dzielić z nami karmę.”
Viswmitra
odpowiada: „Nie sprawowałem żadnej pokuty
dla ciebie,
dlaczego zatem?”
Swami mówi:
„Obdarzę cię łaską. Gdy przybędziemy
następnym razem,
urodzisz się jako nasz syn.”
Viswamitrę
zatkało ze zdumienia: „Swami, Bhagawanie,
co to jest? Nie
jestem w stanie tego udźwignąć!”
Pada do stóp
Swamiego, płacząc i łkając, mówi: „Matko,
usiądź przy
Swamim a ja wykonam Pradakshinę wokół
was obojga jak
Vinayaka!”
Mędrzec radośnie
wykonuje Pradakshinę, a następnie
znika.
Vasantha:
Swami, co to jest? Urodzi się on jako nasz syn? Chcę
Twego
syna!
Swami:
On jest Moim synem. Urodzi się on jako nasz syn.
Vasantha:
Dobrze, Swami, wszystko jest Twoją wolą.
Koniec
medytacji
Teraz przyjrzyjmy
się temu. Na tym świecie są kataklizmy i wszędzie mają miejsca
wypadki. Gdy słyszę o tym, jestem bardzo zmartwiona. Kiedy szkoła
Karunyi zabrała wszystkie dzieci na wycieczkę, kilkoro z nich
zginęło. Gdy usłyszałam o tym, spowodowało to we mnie ogromne
cierpienie. Kiedy modliłam się do Swamiego, powiedział On:
„Codziennie na świecie umierają tysiące ludzi. Nie zwracaj na to
uwagi.” Bałam się widoku śmierci od najmłodszych lat. Nawet
bałam się słyszeć to słowo. Wszyscy na świecie przyjmują to
lekko, ale ja nie mogę.
Viswamitra
powiedział, że przyjmie na siebie nasze cierpienie i weźmie ode
mnie chorobę. W tym celu sprawował on surową pokutę przez jeden
dzień. Następnie chciałam zrobić coś dla niego. Poprosiłam
Pana, który spełnia wszelkie życzenia, aby obdarzył go łaską.
Nauczyłam się lekcji od całego stworzenia. Aby okazać
wdzięczność, poprosiłam o wyzwolenie świata, co byłoby Guru
Dakshiną (zapłatą dla Guru – tłum.).
Poprosiłam teraz
Swamiego, aby dał coś Maharisziemu, który chciał wziąć na
siebie nasze cierpienia. Kiedy Swami zapytał go, czego chce,
powiedział on, że nie chce niczego. Za jego poświęcenie Swami
chciał dać mu więcej, obdarzył go więc łaską, że będzie
naszym synem w czasach Awatara Premy. Viswamitra urodzi się jako
nasz syn w czasach kolejnego Awatara. Gdy Mahariszi usłyszał to,
wszedł w stan błogości, padł do stóp Swamiego i ronił łzy. Nie
był w stanie tego udźwignąć. Następnie poprosił, abym usiadła
przy Swamim i wykonał trzy razy Pradakshinę wokół nas, a
następnie znikł. Pan Vinayaka wykonał Pradakshinę wokół Sziwa
Szakthi i uzyskał owoc Jnana. W taki sam sposób Mahariszi urodzi
się nam jako Jnana Rama. Mimo iż był potężnym królem, porzucił
wszystko i sprawował pokutę. Następnie stał się Brahmariszim.
Potem poświęcił swoje ciało. Za to poświęcenie Swami obdarza go
łaską, że w czasach kolejnego Awatara będzie on naszym synem.
Działo się to
20. sierpnia 1996 r. Miałam darszan Viswamitry. Pokłoniłam się
jemu i powiedziałam, że uzyskałam jego miłość wskutek swego
podporządkowania się. Kiedy poprosiłam Swamiego o dowód na ten
darszan, ukazały się trzy cukierki z obrazu Ramy w pokoju modlitw.
Mocny zapach vibuthi również wypełnił pokój. Darszan, który
miałam przed 17. laty, jest najbardziej stosowny w związku ze
zdarzeniem dzisiejszym. Swami pokazał mi za pomocą trzech
cukierków, które ukazały się z obrazu Ramy, że Viswamitra urodzi
się w przyszłości jako Jnana Rama. W Nadi Viswamitry, które
zobaczyliśmy w Coimbatore, oznajmia się, że jednym z imion
Swamiego jest 'Viswamitra Priya'. Dopiero teraz rozumiem znaczenie.
Swami ma imię Viswamitra Priya, zatem Viswamitra rodzi się jako
nasz syn. Następnie zapytałam Swamiego o Nadi w dniu 12. lipca.
12
lipiec 2013 r. Medytacja
Vasantha:
Swami, powiedziałeś, że Nadi będzie dobre, ale nic się nie
pojawiło. Również nie dałeś niczego na piśmie.
Swami:
Zawsze rozmawiasz ze Mną, co więcej mogą powiedzieć Nadi albo
przesłanie?
Vasantha:
Nadi powiedziały, że wszystko wiem.
Swami:
Tak. Kto wie o tobie? Dlaczego tak płaczesz? Zawsze jestem z tobą.
Vasantha:
Swami, dziś, 12-go otworzyłeś oczy. Teraz już nie będę się
przejmować swoim ciałem, ani Twoim przybyciem.
Swami:
Prawidłowo. Wspomniane dwa fakty na pewno się zdarzą. Twoje ciało
zostanie wyleczone, a Ja przybędę. Nie mów o tych rzeczach.
Zamiast tego mów o czymś innym.
Koniec
medytacji
Teraz przyjrzyjmy
się temu. Nadi nie powiedziały niczego o przybyciu Swamiego ani o
moim ciele. Powiedziały tylko, że 'Amma wie wszystko.'
...W
Mukthi Nilayam wszystko jest materializacją Swamiego.
Amma
uzyska taką samą radość. Amma będzie wiedzieć tylko
poprzez
doświadczanie. Jest to w niej naturalne. Następne
narodziny,
mąż, żona, dzieci – wszystko to tylko przez
doświadczenie.
Prawdy można jedynie doświadczyć, jest ona
w
niej. Jest ona w niej w sposób naturalny.
Jest to jedyna
rzecz, o której powiedział SV w związku z odczytem Nadi. Dlatego
Swami powiedział: 'Kto wie o tobie?' Swami dał potem kawałek
niebieskiej kartki, posiadającej kształt zrobiony przez osiem
krzywizn, a w środku złoty okrąg ze śmiejącą się twarzą i
liczbą 12. To zdarzyło się dziś, 12-go. Swami powiedział zatem,
abym nie martwiła się o swoje ciało ani o Jego przybycie. Dlatego
pokazuje On uśmiechniętą twarz Vaikunty.
13
lipiec 2013 r. Medytacja poranna
Vasantha:
Swami, powiedziałeś o Viswamitrze.
Swami:
On przybył, aby dzielić nasze trudności. Teraz on przybędzie i
będzie dzielić z nami naszą radość.
Vasantha:
Swami, on urodził się poprzez payasam, poprzez mantry
wypowiedziane ustami Risziego Jamadagni, a następnie urodził się
poprzez payasam. Nie mogę nosić embrionu Jamadagni.
Swami:
Rama również urodził się poprzez payasam. To nie jest embrion.
Wszystko to są tylko cechy. Kiedy umierają święci i mędrcy, ich
Atma łączy się z Paramatmą. Gdy rzeki łączą się z oceanem,
tracą nazwę, formę i tożsamość. W taki sam sposób kiedy ktoś
łączy się z Bogiem, odchodzi imię i forma. Dlaczego wobec tego
myślisz, że Viswamitra jest formą embrionu Jamadagni? To nie jest
embrion.
Vasantha:
Swami, powiedziałeś, że Guru Purnima jest szczególne.
Swami:
Tego dnia staniesz się Loka Guru, Guru Świata.
Vasantha:
Swami, nie jestem Loka Guru, jestem uczniem Loki.
Swami:
Zatem stałaś się Loka Guru. Kiedy poświęcasz jedną rzecz,
wraca ona do ciebie zwielokrotniona.
Koniec
medytacji
Teraz
przyjrzyjmy się temu. Viswamitra chciał dzielić trudności, z
powodu których cierpimy ze względu na karmę świata. Zatem w
czasach Awatara Premy, gdy będziemy żyć szczęśliwie, Swami chce,
aby dzielił on naszą radość. Wcześniej pisałam o dzieciach
payasam. Powiedziałam, że nie chcę dziecka urodzonego przez
payasam. Które przybywa z mantr, śpiewanych ustami innych. Swami
posłużył się przykładem rzek i oceanu, aby pokazać, że teraz
nie jest to tak. Kiedy rzeka łączy się z oceanem, traci swoją
nazwę i formę. W taki sam sposób kiedy święci, riszi i mędrcy
łączą się z Bogiem, żyją oni w stanie połączenia. Pan Rama
urodził się poprzez payasam, które dał Dewa Agni. Viswamitra
również urodził się w taki sam sposób.
Swami powiedział,
że da coś specjalnego na Guru Purnima. Kiedy zapytałam, co to
będzie, powiedział, że stanę się tego dnia Guru Loka, Guru
Świata. Powiedziałam, że nie jestem Guru Loki. Wszyscy na świecie
są moimi guru. Nauczyłam się lekcji od wszystkich. Wszystko to
jest od 570 crore ludzi (crore – liczba, po której następuje 7
zer – tłum.), 84 lakh (lakh – 10 do potęgi piątej – tłum.)
żyjących gatunków drzew, roślin itd. Wszyscy są moimi guru. Aby
okazać wszystkim wdzięczność, poprosiłam, by Sathya Yuga była
moją Guru Dakshinę. Sprawuję pokutę, aby zmienić Kali Yugę w
Sathya Yugę.
Jeżeli poświęcamy
coś, wraca to do nas zwielokrotnione. Jest to prawda. Ale to jest
moją naturą. Nie pragnąc niczego innego dla siebie prócz
Swamiego, chcę poświęcić wszystko dla innych. Nie chcę niczego
innego prócz Swamiego. Guru Loki jest tylko stanowiskiem takim, jak
Durga, Radha, Shakthi, Saraswathi itd. Nie, nie chcę, nie chcę.
Chcę tylko Swamiego.
13
lipiec 2013 r. Medytacja w południe
Vasantha:
Swami, przedtem napisałam, że aspekt Kaamadevy, Aravindan urodzi
się nam? A teraz mówisz, że urodzi się Viswamitra jako nasz syn?
Swami:
Teraz nasze dziecko urodziło się nam. Nie ma zmiany. Urodzi się on
z cechami Ramy i Viswamitry. Viswamitra poświęcił wszystko dla
świata, zatem w wieku 4. lat nasz syn stanie się sanyasi. Mówię
ci o wszystkim po trochu.
Vasantha:
Zatem Swami, ich cechy łączą się z cechami Aravindana?
Swami:
Tak, Aravindan jest Moim nasieniem. Kiedy nasienie wzrośnie, cechy
Ramy i Viswamitry wejdą w niego.
Vasantha:
Swami, czym jest torba, na której są serca?
Swami:
Jest to nowe Stworzenie Serca.
Vasantha:
Swami, jest 89 serc na torbie. Przedtem dałeś mi 89 imion.
Swami:
Pozostałych 19 to twoje cechy. Cechy te są również imionami
twego ciała. Rozprzestrzenia się to jako stworzenie fizyczne.
Koniec
medytacji
Popatrzmy. Swami
dał pomarańczową torbę, na której było 89 serc. Przedtem Swami
dał 89 imion dla mego ciała, a potem przestał. Nie wiedziałam,
dlaczego zatrzymał się on na 89. imionach. Imiona określające
moich 19 cech tworzą razem z tym 108. Moje ciało rozprzestrzenia
się jako stworzenie. Kiedy moje ciało rozprzestrzenia się jako
stworzenie, 108 imion ujawnia się jako cechy stworzenia.
Przedtem Swami
powiedział, że tylko Aravindan urodzi się jako nasz syn. Jest on
aspektem Kaamadevy. Nie chcę nosić w łonie dzieci urodzonych przez
payasam lub mantrę. Aravindan teraz urodził się Swamiemu. Zatem
ponownie urodzi się on nam jako nasz syn. W tym czasie poświęcenie
Pana Ramy i Viswamitry połączy się w jego ciele. W wieku czterech
lat stanie się on sanyasi, Jnana Rama.
Poprzez narodziny
Jnana Ramy Swami pokazuje, jak przybywa Nowe Stworzenie wskutek moich
cech. Swami dał 27 imion dla Stupy, 27 wskazuje na dzień naszych
zaślubin. Pierwszym imieniem jest Parabramayai Namah, a potem jest
Parkrityai Namah. Zatem pierwsze stworzenie Stupy przybywa od
Parabrahmy. Po czym pojawiają się imiona Pancha Bootha, Pancha Agni
i wszystkie pozostałe. Dla Stworzenia wszystko przybywa ze Stupy.
Widać to na podstawie imion.
Cechy Viswamitry i
Ramy wejdą w embrion naszego syna w czasach Awatara Premy. Jakie są
cechy Viswamitry? Viswamitra był wielkim królem, który pragnął
stać się riszim, zatem wyrzekł się wszystkiego. Wyrzekł się
dużego królestwa. Imienia, sławy, bogactwa, mocy rządzenia,
wysokiego stanowiska i życia rodzinnego. Poświęcił wszystko i
wyrzekł się wszystkiego. Dla dobra świata był gotowy poświęcić
życie. Aby wskazać na te cechy, niezbędna jest forma i ciało.
Jest to Viswamitra.
A co z Ramą? Sri
Rama dotrzymał obietnicy złożonej Swemu ojcu i pozostał w lesie.
Poświęcił Swoje królestwo. Rama zawsze podążał ścieżką
dharmy. Dlatego nazywa się Go i znany jest pod imieniem Rama
Vigrahavan Dharma, Rama – ucieleśnienie dharmy. Jego cech nie da
się opisać. Kiedy był małym chłopcem, gotowy był oddać
zwycięstwo w grze na rzecz Swego młodszego brata. Zawsze poświęcał
się. Poświęcenie było pokazywane przy każdej okazji i weszło w
Jego życie. Jest On tego przykładem. Jego umysł również nigdy
nie zboczył z dharmy. Wszystkie Jego cechy, które są w imieniu i
formie ciała, nazywają się Rama. Cechy tych dwojga przybędą jako
nasz syn. Zatem gdy będzie w wieku czterech lat, wyrzeknie się
wszystkiego i stanie się Jnana Rama.
W taki sam sposób
Swami dał 89 imion ciała dla mego ciała. Nie ma imion dla boga ani
bogiń na świecie. Dlaczego tylko dla mnie? Moje ciało
rozprzestrzenia się jako Uniwersum. Uniwersum oznacza wypełnienie
imionami i formami ciał człowieka oraz wszelkich innych stworzeń.
Zatem Swami dał imię 'Prapancha Dehinyai' – ta, której ciało
jest Uniwersum oraz 'Atma Dehinayai', która jest Atmą. Istnieje
tylko jedna Atma, która wypełnia całe Uniwersum. W taki sam sposób
kiedy wszyscy są w łonie jako embrion, moich 89 imion wejdzie w
nich. To Swami pokazuje za pomocą 89. serc, które mi dał. Moje
cechy będą funkcjonować we wszystkich ciałach.
Teraz spójrzmy na
lingam Ekambarareswarar, który pojawił się w domu w Madurai. W
tamtym czasie Swami poprosił mnie, abym dała lingamowi Prana
Prathishta. Kiedy lingam przybył do Paramakudi, objęłam go i
powiedziałam, że nie dam nikomu. Musiano zdjąć moje ręce z
niego, ponieważ płakałam i powiedziałam, że nie puszczę go.
Swami powiedział w tamtym czasie, że jestem jak bogini Kamakshi,
która obejmuje lingam i pokutuje w świątyni Ekambareswarar.
Viswamitra zapalił tam lampę o pięciu knotach i oddał życie.
Teraz ja zapalam lampę, którą jest pięcioramienna gwiazda na
szczycie Stupy. Moja pokuta dla Boga i na rzecz wyzwolenia świata
pojawiła się jako Stupa. Viswamitra wypędził pięciu żołnierzy
Sziwy. Ja wypędzam zanieczyszczenie z Pięciu Elementów!
Poniżej jest 89
imion, które Swami dał memu ciału, pokazujących jak
rozprzestrzenia się ono i wypełnia całe Stworzenie.
1. Om Sri Sai Jyothi Dehinyai Namaha | Ta, której ciało jest zaiste światłem |
2. Om sri Sai Atma Dehinyai Namaha | Ta, której ciało jest zaiste Atmą |
3. Om sri Sai Prapancha Dehinyai Namaha | Ta, której ciało jest zaiste całym Kosmosem |
4. Om Sri Sai Prema Dehinyai Namaha | Ta, której ciało jest zaiste Premą |
5. Om Sri Sai Videhinyai | Ta, która jest bez formy |
6. Om Sri sai sarva Devata Udhbhava Dehinyai | Ta, z której ciała wyłoniły się wszystkie bóstwa |
7. Om Sri Sai Sarva Yagna devatayai | Ta, która jest naczelnym bóstwem wszelkich yagni |
8. Om Sri Sai Shivadatta Dehinyai | Ta, której ciało dał Pan Sziwa |
9. Om sri sai Ardha Nareswara Dehinyai | Ta, której ciało jest częścią Ardhanareswary |
10. Om Sri Sai Arpana Dehinyai | Ta, która ofiarowała swe ciało Sai |
11. Om Sri Sai Agni Udhbhava Dehinyai | Ta, z której ciała wyłonił się Agni Dewa |
12. Om Sri Sai Vedodbhava Dehinyai | Ta, z której ciała wyłoniły się 4 Wedy |
13. Om sri Sai Atmalaya Dehinyai | Ta, której ciało jest świątynią Atmy |
14. Om Sri Sai Hiranya Garbhodbhava Dehinyai |
Ta, z której ciała wyłonił się Hiranyagarbha |
15. Om Sri Sai Ardha Avatara Dehinyai | Ta, której ciało jest połową tego Awatara |
16. Om Sri Sai Pancha Dehinyai | Ta, która ma 5 ciał: fizyczne, subtelne, przyczynowe, nad przyczynowe i boskie |
17. Om sri Sai deha sampannayai | Ta, której ciało jest kompletne z 6. boskimi cechami |
18. Om Sri Sai Nava sareera Marga Bhodhakayai |
Ta, która naucza ścieżki, aby uzyskać nowe ciało. |
19. Om Sri Sai Chandramana Hrudaya Shareeraayai |
Ta, której ciało ma serce chłodne jak Księżyc |
20. Om Sri Sai Sooryamaana Jnana Shareeraayai |
Ta, której ciało niesie mądrość równą jasności Słońca |
21. Om Sri Sai Pushpa Gandha Shareeraayai | Ta, której ciało ma woń wszystkich kwiatów |
22. Om Sri Sai Divya Jyothi Dehinyai | Ta, której ciało zrobione jest z boskiego światła |
23. Om Sri Sai Jyothi Praksha Dehinyai | Ta, której ciało jest promienistym światłem |
24. Om Sri Sai sadhana Phala Dehinyai | Ta, której ciało jest wynikiem stosowanej sadhany |
25. Om Sri Sai Amrita Rasa Dehinyai | Ta, której ciało jest esencją Nektaru |
26. Om Sri Sai Kaalajit Shareerayai | Ta, której ciało pokonało czas |
27. Om Sri Sai Kalatheetha Shareerayai | Ta, której ciało jest ponad wpływem czasu |
28. Om Sri Sai Ati Adbhuta Charitraayai | Ta, której historia to cud nad cudami |
29. Om Sri sai Sarva Vidhya Dehinyai | Ta, której ciało zawiera wszelką najwyższą wiedzę |
30. Om Sri Sai Veda Vedanta Shareera
Roopinyai |
Ta, której ciało jest formą wszystkich pism świętych |
31. Om Sri Sai Mahonnatha Shrishti Udhbhava Shareerayai |
Ta, z której ciała wyłania się Najwyższe Stworzenie |
32. Om Sri Sai Mantra Poshana Shareerayai | Ta, której ciało żywi się mantrami |
33. Om Sri sai Panchaagni Tapas Dehinyai | Ta, której ciało wykonało Panchaagni Tapas |
34. Om Sri Sai Jnana Dehinyai | Ta, której ciało pełne jest mądrości |
35. Om Sri Sai Jnana Kama Dehinyai | Ta, której ciało ma uszy dla mądrości |
36. Om Sri Sai Priya Deinyai | Ta, której forma jest kochana dla Swamiego |
37. Om Sri Sai Brahma Vishnu Shivatmika Shareeraayi |
Ta, w której ciele Atma wszystkich - Brahmy, Wisznu i Sziwy przebywa |
38. Om Sri Sai Sarva Thava Sharteeraayi | Ta, której ciało sprawowało pokutę wszelkiego rodzaju |
39. Om Sri Sai Sarva Yoga Shareeraayi | Ta, której ciało wykonywało wszelką jogę |
40. Om Sri Sai Sarva Tyaga Shareeraayi | Ta, której ciało przeszło wszelkie cierpienia |
41. Om Sri Sai sarva Shastra Sutra Shareeraayai |
Ta, której ciało jest ucieleśnieniem wszelkich praw i zasad pism świętych |
42. Om Sri Sai Karma Samhara Dehinyai | Ta, której ciało wzięło wszelką karmę i unicestwiło ją |
43. Om Sri Sai sarva deva Vandita
Shareeraayai |
Ta, której ciało czczą wszystkie dewy |
44. Om Sri Sai Pavitra Shareera
Samarpanaayai |
Ta, która oczyściła swoje ciało i ofiarowała je Sai |
45. Om Sri Sai Parakaaya Vinasha Dehinyai | Ta, której ciało jest nieprzeniknione przez wędrówkę dusz |
46. Om Sri Sai Sparsha Vedi Dehinyai | Ta, której ciało jest kamieniem filozoficznym |
47. Om Sri Sai Chitta Sankalpayai | Ta która jest Świadomością woli boskiej |
48. Om Sri Sai Sidhi Ropopayai | Ta, której ciało jest formą doskonałości i oświecenia |
49. Om Sri Sai Sidhi Sadhanayai | Ta, która stosowała sadhanę, aby osiągnąć doskonałość |
50. Om Sri Sai Siddharthaayai | Ta, która osiągnęła najwyższy cel |
51. Om Sri Sai Chitta Chaitanyai | Ta, która jest Najwyższą Wszechprzenikającą Świadomością |
52. Om Sri Sai Chitta Varadaayai | Ta, która obdarza łaską Świadomości |
53. Om Sri Sai Chitta Swaroopayai | Ta, która jest ucieleśnieniem Świadomości |
54. Om Sri Sai Chittayai | Ta, która jest Świadomością Sai |
55. Om Sri Sai Chitta Gana Roopayai | Ta, która jest narzędziem Świadomości Sai |
56. Om Sri Sai Jnana Devatayai | Ta, która jest boginią mądrości |
57. Om Sri Sai Jnana Vijnana Priyayai | Ta, która kocha naukę i mądrość |
58. Om Sri Sai Jnana Swaroopinyai | Ta, która jest ucieleśnieniem mądrości |
59. Om Sri Sai Jnana Vahanayai | Ta, która jest pojazdem mądrości |
60. Om Sri Sai Jnanaanandamayeeyai | Ta, która jest nasycona błogością Mądrości |
61. Om Sri Sai Jnanapriyaayai | Ta, która kocha Mądrość |
62. Om Sri Sai Maha Jnana Bhodhakayayai | Ta, która naucza Najwyższej Mądrości |
63. Om Sri Sai Jnana saraswatyai | Ta, która jest Saraswathi, Bogini Mądrości |
64. Om Sri Sai Jnaneshwaryai | Ta, która jest Naczelną Boginią Mądrości |
65. Om Sri Sai Jnanodhbhavaayai | Ta, z której wyłania się wszelka Mądrość |
66. Om Sri Sai Anna Vahanayai | Ta, której pojazdem jest łabędź |
67. Om Sri Sai Shwetambaraayai | Ta, która odziana jest w szatę czystej bieli |
68. Om Sri Sai Jnanalankruta Keshayai | Ta, która ozdobiona jest warkoczami mądrości |
69. Om Sri Sai Jnana Lalatayai | Ta, która ma czoło mądrości |
70. Om Sri Sai Jnana Shakthiyai | Ta, która jest absolutną mocą Mądrości |
71. Om Sri Sai Jnana Kantha Hatayai | Ta, która nosi naszyjnik Mądrości |
72. Om Sri Sai Jnana Hastha Bhooshanaayai | Ta, która nosi bransoletki Mądrości |
73. Om Sri Sai Jnanamruta Udara Kanalaayai | Ta, której ogień trawiący jest nektarem Mądrości |
74. Om Sri Sai Jnana Hasthaayai | Ta, która ma mądrość dla rąk |
75. Om Sri Sai Paada Kamalayai | Ta, która ma stopy lotosowe |
76. Om Sri Sai Jnana Chakshyai | Ta, która ma oczy Mądrości |
77. Om Sri Sai Jnana Vak Roopiniyai | Ta, której forma wyraża tylko słowa Mądrości |
78. Om Sri Sai Koormavatara Avirbhaha
Lakshmi |
Ta, która jest Lakszmi wyłaniająca się w trakcie Koormavatara |
79. Om Sri Sai Yoga Lakshmi | Ta, która jest Lakszmi przynoszącą pomyślność |
80. Om Sri Sai narasimha Lakshmi | Ta, która jest Lakszmi Narasimha |
81. Om Sri Sai Rama Lakshmi | Ta, która jest Lakszmi Rama |
82. Om Sri Sai Krishna Lakshmi | Ta, która jest Lakszmi Kryszna |
83. Om Sri Sai Adi Lakshmi | Ta, która jest Lakszmi Pierwotnego Bytu |
84. Om Sri Sai Maha Lakshmi | Ta, która jest Lakszmi, Najwyższą Boginią |
85. Om Sri Sai Raja Lakshmi | Ta, która jest Lakszmi, Bogini pozycji |
86. Om Sri Sai Pancha Dwara Dehinyai | Ta, która ma ciało pięciu bram |
87. Om Sri Sai Viraat Purusha Dehininyai | Ta, która ma ciało Postaci Kosmosu |
88. Om Sri Sai Vishwa Viraat Dehinyai | Ta, której ciało rozprzestrzenia się jako Kosmos |
89. Om Sri Sai Mrityu Nashana Dehinyai | Ta, której ciało wolne jest od śmierci |
Spójrzmy
na artykuł, który napisał Jaypee po usłyszeniu tego rozdziału na
satsangu. To pasuje tu najbardziej.
Data
14.07.2013 r.
Gurudakshina
Kochana
Amma,
1.Ofiaruję
tych kilka linijek u twoich lotosowych stóp. W
swoim
ostatnim objawieniu napisałaś, że Swami ma coś
specjalnego
dla Ciebie na zbliżające się Gurupurnima i jest to
fakt,
że stałaś się tego dnia Guru Loka. Skoro
ktoś
już jest daną rzeczą, jak może on lub ona stać się
nią.
Ty już jesteś Prapancha Guru (Chaturdasha Loka
Guru),
jak można Ciebie nazwać zwyczajną Guru Loka.
2.
Swami Sam przyznaje, że nie jest w stanie pojąć ogromu
twojej
Premy, ani zgłębić twojej Premy, jeśli nawet narodzi się
tysiąc
razy, nie będzie w pełni zrozumieć twojej Premy.
W
konsekwencji przybywa On jako Awatar Prema Sai i
wchodzi
w każdy atom, aby doświadczyć totalności twojej
Premy.
Nie jesteś więc jak Guru Loka, lecz również Guru
Prema
dla Samego Pana.
3.
W „Aparadha Kshama Prartana” Adi Shankara, który
jest
inkarnacją Sziwy, przyznaje, że Pan Sziwa uzyskał
tytuł
Jagadeesha z powodu Swoich zaślubin z Boginią.
Swami
często mówi, że jest pokonywany w rozmowie
z
tobą w trakcie medytacji. Oczywiście, to Swami stale
wysuwa
na czoło twoją Gurutvam dla świata, aby
kontemplować,
doświadczać i radować się błogością.
W świetle
powyższego - czy nie byłoby prawidłowym
wysunięcie
wniosku, że Awatar Prema Sai dokonuje nie
tylko poprawek, za
niesprawiedliwość, jaka została wymierzona
Szakthi w
poprzednich yugach, ale również ofiaruje On
„Gurudakshinę”
Swojej Szakthi za lekcje Premy i doświadczanie
Premy, czego nie
był świadom w Swoich poprzednich
inkarnacjach jako
Awatar. Ty jesteś tą, która otworzyła
śluzy Premy dla
Pana, aby doświadczył i z konieczności Prema
Sai Awatar jest
Guru Dakshiną, na którą słusznie zasłużyłaś
od Pana. Przez te
wszystkie dni płaciłaś Guru Dakshinę i
w końcu Sam Pan
płaci Swoją Guru Dakshinę, reinkarnując się
jako Awatar
(Awatar Prema Sai).
Cóż za cudowny
dramat, który Oboje odegraliście dla nas,
abyśmy się
radowali. Istnieje powiedzenie w języku tamilskim
- „Udajesz, że bijesz, udajesz, że płaczesz” - i dokładnie
Oboje
to robicie dla naszego dobra. Wasz dramat mimo to
jest
błogością, gdy się go ogląda.
Jai
Sai Ram i Jai Sri Vasanthamma,
Wasz,
jak zawsze w Służbie Sai.
Jaypee
^^^
Wszystko, co Japee
powiedział, jest poprawne. Nie jest to jednak Guru Dakshina, lecz
Prema Dakshina. Swami spłaca moją Premę. Teraz przybędzie On jako
Prema Swami wskutek mojej Premy, a następnie przybędzie w
przyszłości jako Prema Sai.
Jai
Sai Ram
VS
Święte
Drzewo Mango, Światynia Ekambareswarar. Kanchipuram
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz